Бібліотека

    •  news image
    • Молитва-розважання Архиєпископа Оскара Ромеро 22 Лютого 2011

      Рейтинг:

      Час від часу, корисно призадуматись і подивитись на речі у широкій перспективі. Царство Небесне не є поза нашими можливостями, в дійсності , воно є навіть поза нашою уявою.
    •  news image
    • Молитва на Стрітення 15 Лютого 2011

      Рейтинг:

      Мати Божа, Пресвята Діво!
      Як же дивуюсь і не можу зрозуміти Твоєї превеликої покори. Тебе, що ніколи навіть гріха не торкнулася, а проте Ти нині приходиш до церкви очиститись, як кожна звичайна жінка. Ти й Сина Твого, а нашого Ісуса, віддаєш небесному Вітцеві в жертву за наші гріхи.
    •  news image
    • Молитва в спокусах Томи Кемпійського 10 Лютого 2011

      Рейтинг:

      Предобрий Ісусе!
      Просвіти мене внутрішнім світлом і усунь всяку темноту з мого серця.
      Відверни від мене всякі розсіяння й усі покуси, що мене обпадають.
    •  news image
    • На стику фізики і метафізики2 01 Лютого 2011

      Рейтинг:

      Коли датчанин Нільс Бор запропонував свою, так звану Копенгагенську інтерпретацію квантової теорії, правовірні фізики-матеріалісти поставилися до неї скептично. А як же інакше, казали вони. Як можна повірити в те, що квантові частинки, подібні до електронів, мають дивну здатність перебувати в двох місцях одночасно, обертатися за годинниковою стрілкою і проти годинникової стрілки одночасно, або миттєво (швише за швидкість світла) впливати одна на одну, коли їх розділяє навіть половина Всесвіту. Подальші експерименти підтвердили всі ці факти, як і те, що результати дослідів з квантовими частинками напряму залежать від очікувань спостерігача (науковця, який ставить експеримент).
    •  news image
    • Молитва в дорогу для водія 23 Січня 2011

      Рейтинг:

      Боже Всеблагий і Всемилостивий, Який все охороняєш Своєю милістю і чоловіколюбством, смиренно молюся до Тебе: через заступництво Пресвятої Богородиці, Святителя Миколая і всіх святих: охорони від усіляких неприємностей і раптової смерті мене, грішного, і довірених мені людей і допоможи неушкодженими доставляти кожного, згідно їхньої потреби. Боже Милостивий!
    •  news image
    • Молитва за кохану людину2 19 Січня 2011

      Рейтинг:

      Отче Боже наш! Ти, Який любиш нас, Тобі довіряю все, що маю найдорогоціннішого, мій скарб – кохану людину. Ти любиш більше, ніж я зможу полюбити. Довіряю її Твоїй любові, огорни її Своєю опікою і оберігай від усякого зла.
    •  news image
    • Молитва до святого Івана Предтечі 17 Січня 2011

      Рейтинг:

      Святий Іване, предтече і хрестителю Господній!
      Про тебе говорить святий євангелист, що ти чоловік, посланий від Бога, щоб дати свідоцтво про світло, і щоб усі увірували в те правдиве світло, що прийшло на цей світ просвітити кожну людину.
    •  news image
    • Розум і віра в українській філософії 16 Січня 2011

      Рейтинг:

      Вся історія української філософії виразно засвідчує, що жодних проблем у розумінні співвідношення віри і розуму не існувало. Тим і різниться українська філософія від ряду інших національних філософій. Адже своє формування вона розпочинає після прийняття християнства. В той час філософія розвивається в рамках релігійної свідомості. Українські любомудри були твердо переконані, що розумна людина не може не бути невіруючою. Любов до мудрості є нічим іншим як любов'ю до Бога. Про розум як основу віри писали ранні українські філософи митрополит Іларіон, Клим Смолятич, Данило Заточник, Кирило Турівський, Володимир Мономах.
    •  news image
    • Молитва святого Василія Великого 12 Січня 2011

      Рейтинг:

      Ти, що повсякчас і кожної години на небі й на землі приймаєш поклін і славу, Боже добрий, довготерпеливий й многомилостивий, що праведних любиш, і грішних милуєш, і всіх кличеш до спасіння, заради обіцянки майбутніх благ!
    •  news image
    • Співвідношення віри і розуму в науці Церкви1 12 Січня 2011

      Рейтинг:

      Віра – сприйняття за правду того, що Бог об'явив, а Церква додала до об'явлення. Слова апостола Якова: „Віра без діл – мертва" (Як. 2, 20) та апостола Павла „Праведник з віри буде жити" (Рим. 1, 17) взаємно себе доповняють у розумінні віри. Віра вимагає мудрості розуму, щоб перевірити, чи є вірогідною особа, яка пропонує правди і чи ці пропоновані правди не суперечать розумові. Апологет християнства Тертуліан (155-222 рр.) навчав: „Credo quia incredibile" – „Вірую, бо абсурдно". Великий учитель Західної Церкви святий Августин (354 – 430 рр.) наголошував: „Вірую, щоб розуміти, а розумію, щоб вірити".
    •  news image
    • Відання своєї родини в опіку Пресвятій Родині 04 Січня 2011

      Рейтинг:

      Ісусе, Спасителю наш!
      Ти зійшов із неба, щоби просвітити своєю наукою і прикладом.
      Ти зволив замешкати в убогім будиночку в Назареті і бути послушним Пречистій Діві Марії і св. Йосифові!
      Ти освятив святу Родину і вчинив її зразком для всіх християнських родин!
    •  news image
    • Віра і розум 02 Січня 2011

      Рейтинг:

      Співвідношення понять віри і розуму, їх розуміння та усвідомлення стають все більш актуальними і викликають неабиякий інтерес у сучасного суспільства, зокрема, на теренах сучасного наукового простору. Ми, люди, привілейовані „істоти", в нас є дуже важлива субстанція, яка суттєво відрізняє нас від „братів наших менших", і це не що інше, як здатність мислити, міркувати, робити умовиводи і узагальнення, це наше мислення, наш інтелект, наш розум. Завдяки цій здатності людство досягло неабияких висот у науково-технічному прогресі: від глобальної комп'ютеризації до польоту в космос. Безперечно, розум – це могутній двигун прогресу. І все ж таки наш розум в певних речах є обмежений.
    •  news image
    • Благослови всі наші родини, нашу молодь..., - молитва Митрополита Андрея на Різдво 02 Січня 2011

      Рейтинг:

      Єдинородний Сину Бога живого, правдивий Боже, котрого Божим Словом і Божим Сином й Божою Мудрістю називаємо. Ти, що для нашого спасіння, з любови до нас захотів прийняти людську природу в лоні Пресвятої Невісти – Пречистої Діви Марії, приймаючи людську природу зійшов з неба на землю, стаючи правдивим чоловіком, щоб нас спасти, з убогими пастирями і з ученими мудрецями поклоняємося Твоєму святому Народженню з Дівиці у Вифлеємі. У вертепі віддаємо Тобі поклін Богопочитання та дякуємо Тобі цілим серцем за ту безконечну Твою любов, що привела Тебе до нас нужденних.
    •  news image
    • Взаємозв'язок між вірою та розумом1 25 Грудня 2010

      Рейтинг:

      Що важливіше – віра чи розум? Віра як опора психічної стійкості, необхідний елемент індивідуальної та суспільної свідомості, важливий аспект діяльності людей. Віру та похідні від неї явища: упевненість, оптимізм, довіру – ми розуміємо як важливу частину особистості. А релігійна віра має ще один важіль – підтримка душевної рівноваги! Віра в Бога і Любов „налаштовують" на потрібну висоту почуття гордості. Усвідомлюючи приналежність до певної спільноти, людина знаходить опору в житті. Підтримує людину та збільшує її стійкість віра – релігійна віра або віра в магічні сили. Людина створює у своїй свідомості відповідні конструкти, які захищають її в стресових ситуаціях.
    •  news image
    • Актуальність співвідношення релігії і науки у третьому тисячолітті1 22 Грудня 2010

      Рейтинг:

      Безперечно, природничі науки за останнє сторіччя зробили величезний стрибок у своєму розвитку. Людство повірило в можливість відкриття таємниць світобудови і знаходження істини без прилучення до релігії. З іншого боку, антисциєнтичні настрої, обумовлені кривавими подіями двадцятого століття, навели на думку, що тріумф розуму веде людство до загибелі. „Лихо від людського розуму" також полягає у зниженні моральності, нівелюванні гуманістичних концепцій. Релігійні конфесії в свою чергу активно відстоюють традиційні підвалини моралі, піднімають актуальні проблеми практичної етики. Мета науки і релігії узагальнено одна – спасіння людини, і тут вони перехрещуються. Наука займається питаннями фізичного виживання людського роду, релігія – духовного. Тому протиставляти і, гірше того, оголошувати ту чи іншу сферу людської свідомості непотрібною чи шкідливою не можна. Продуктивніше для людства буде, якщо релігійні та наукові діячі замість взаємообміну звинувачень вступлять в діалог.
    •  
    • Будь-який прояв добра – це для мене ВІРА3 20 Грудня 2010

      Рейтинг:

      «Будь-який прояв добра – це для мене ВІРА» Віра і розум – чи одне виключає інше? Про це та інше в інтерв'ю поділився о. Віталій Марцинюк – Голова молодіжної комісії Київської архиєпархії УГКЦ. - Отче Віталіє, чим для Вас є віра: розумна дія чи, радше, любов? Поняття віри є глибоко вкорінене у серці людини. Ми отримуємо віру з молоком матері, з того, як батьки передають своїм дітям з уст в уста, із серця в серце щось дуже важливе, святе, те, з чим ми живемо, виховуємося, що нуртує в нас. Це важко пояснити, але сам Господь упродовж життя у часі цю віру утверджує в людині і є Тим, Хто допровадить її шлях до логічного завершення – Царства Небесного. Ми, люди, дуже часто не є готовими віддати в Божі руки наші справи і намагаємося їх самі вирішувати, не даючи можливостей Богові.
    •  news image
    • Віра як детермінанта духовного становлення людини 18 Грудня 2010

      Рейтинг:

      В процесі духовного становлення людина приходить до віри в Бога. І тоді її віра стає перш за все довірою до того, що слово Бога вірне, і усвідомлення того, що Господь очікує від людини. Наявність волі у людини є одною з основних якостей людської природи. Але оскільки в житті постійно існує необхідність вибору між добром і злом, сам цей вибір свідчить про відсутність в людини духовної цілісності. І таке роздвоєння волі свідчить про те, що власними зусиллями людина його подолати не в змозі, оскільки в ній самій відсутній точний критерій розрізнення добра і зла. Та рано чи пізно наступає такий момент, коли людина опиняється лицем в лице із самою собою. Тут настає стан істинного екзистенційного відчаю, оскільки людина усвідомлює, що її власних сил не вистачить для того, щоб примиритися з собою і набути основу під ногами. Саме цей стан для багатьох є передумовою для увірування. Тут ще немає віри, але лише туга за нею і потреба в ній, яка знову і знову підмінюється спробами отримати внутрішню цілісність власними силами.
    •  news image
    • Молитва до св. Миколая Чудотворця 18 Грудня 2010

      Рейтинг:

      Всеблагий отче Миколаю, великий і предивний чудотворче! 
      Ти своїми молитвами лікував усяку недугу і болість,
      Ти своїм заступництвом визволяв від певної смерти,
      Ти своєю опікою відганяв біду.
    •  news image
    • Віра і наука – знак протиріччя чи єдності3 17 Грудня 2010

      Рейтинг:

      Сьогодні досить поширеною є думка, що науковий і релігійний світогляди є несумісними і що їх поєднання є неможливим. Виникненню такого переконання сприяла ціла низка історичних подій, до того ж роздутих атеїстичною пропагандою. Щоб підтвердити, що наука протирічить релігії і перебуває в стані боротьби з нею, атеїсти наводять приклади переслідувань учених в часи інквізиції. Згадують і про спалення Джордано Бруно і про ув'язнення Галілео Галілея і про справу Миколи Коперника. Однак варто сказати, що у більшості випадків, з якими мала справу інквізиція, проблема полягала не в наукових переконаннях, а в пропаганді тих чи інших єретичних тверджень. Для прикладу, Джордано Бруно виступав проти Церкви і релігії загалом, у своїх поглядах поєднував різні філософські доктрини, астрономію, магію та герметизм (окультне вчення), а релігію вважав спрощеною версією філософії, релігійні ж практики – забобоном, породженим невіглаством. Натомість наукові переконання, які сповідував Бруно, задовго до нього були висловлені кардиналом Миколою Кузанським і без жодних перешкод поширювалися в Європі, не викликаючи спротив з боку Церкви.
    •  news image
    • Проблема викладання релігійних дисциплін в українських навчальних закладах та шляхи її вирішення 16 Грудня 2010

      Рейтинг:

      Вже декілька років в Україні ведеться дискусія щодо запровадження релігійних дисциплін в сфері діяльності навчальних закладів. Цей процес відображає зацікавленість більшості українців у відродженні власних релігійних традицій, зв'язок з якими був втрачений за роки панування атеїстичної ідеології, використовуючи можливості державної системи освіти. Проте панує думка, що викладання релігійних дисциплін суперечить світському характеру нашої держави, а отже і Конституції. Слід зазначити, що існують різні підходи до тлумачення такого статусу держави. Одні вважають, що термін «світський» рівнозначний поняттю «атеїстичний», і наполягають на віддаленні релігії від публічної сфери, що практично означає ізолювання релігії від суспільства. Інші ж цю ідею спростовують, стверджуючи, що у світській державі немає злиття конфесіональних структур з управлінськими, а отже, державні керівники не призначають релігійних та навпаки, проте в суспільстві панує релігійний плюралізм, що має на меті свободу віросповідання та її захист. В цьому контексті можна говорити про світськість багатьох європейських держав, до досвіду яких у викладанні релігійних дисциплін в школах і варто звернутися, маючи на увазі прагнення України у європейській інтеграції.
    •  news image
    • «Вважаю, що якщо людина не вірить, то у неї немає розуму» Олексій, Донецьк. 15 Грудня 2010

      Рейтинг:

      На тему віри і розуму висловилася молодь, котра приїхала з різних куточків України на Всеукраїнську науково-практичну конференцію, що відбувалася у Києві 11-12 грудня 2010 р. Б.  Чи розум і віра співвідносні поняття, чи вони є конфліктними?  Сергій, Київ    Думаю, що це взаємопов’язані поняття. Хтось стверджує: «Вірю в те, що бачу», але насправді це є самообманом, тому що якби ми не знали, хто там, за дверима знаходиться, то двері не відчиняли б. Ми віримо в те, що там друг, розумом це розуміємо. Думаю, що віра більше обдумується розумом. Віра – не те, що ми бачимо, що ми відчуваємо, а те, що ми розумом осмислили. 
    •  news image
    • Діалог віри і розуму у спадщині Середньовіччя 15 Грудня 2010

      Рейтинг:

      У сучасному світі простежується серйозна криза віри (у країнах Західної Європи), саме тому дійшов до крайньої межі поділ між вірою і розумом. Розрізняючи раціоналізм і розум, Папа Іоанн Павло ІІ в енцикліці «Fides et ratio» наголосив, що сучасна людина втратила довіру до істини, «перейшла від сліпої віри в раціоналізм до втрати віри у людський розум». Оскільки християнська віра укорінена в Середньовічній філософії, її витоки плідно виявляються у світоглядних пошуках сучасників. Можна взяти стисле визначення віри та розуму з «Філософського словника» за редакцією В.І. Шинкарука. «Віра – форма і спосіб сприйняття соціальної інформації, норм, цінностей і ідеалів суспільного життя, коли вони, не будучи даними власним практичним чи пізнавальним досвідом, приймаються як очевидні факти чи характеристики об'єктивної дійсності, сущого і незалежного» [3, 81]. Отже, це є засіб освоєння спадщини, переданої попередніми поколіннями, тут є сподівання, очікування бажаних перспектив у майбутньому. Розум тлумачиться як «вища форма інтелектуальної діяльності, що полягає в усвідомленому оперуванні поняттями, яке спирається на розкриття їхньої природи і змісту» [3, 588].
    •  news image
    • Молоде покоління з вірою в серці 15 Грудня 2010

      Рейтинг:

      Сучасний світ – це світ різких змін, миттєвого поінформування, жахливих ціннісних трансформацій. Значна роль відводиться навіюванням зі сторони ЗМІ, а також впливу різноманітних громад. Люди, особливо молоді, легко піддаються новим віянням, потрапляють під вплив. Молоде покоління перебуває у пошуках цінностей життя. На порозі їх юності відкривається горизонт з чаруючими пірамідами таємниць минулого, кольоровими феєрверками сучасного і привабливого фантастичного майбутнього. Найчастіше спостерігається виявлення діяльної сили віри у молоді, яка, усвідомлюючи обмеженість свого життєвого досвіду, формулює ідеали безрозсудливої сміливості, живе духом першовідкривача, бажання нових почуттів, вражень, прагне до невідомих світів. Саме в цей період постає питання про сенс життя, який веде за собою послаблення віри в краще майбутнє. Віра, в якій людина не впевнена припинила відповідати на питання: навіщо живе людина, в чому сенс життя, які життєві цінності мають значення?
    •  news image
    • Навернення у християнську віру в умовах секуляризованої свідомості: філософські аспекти 14 Грудня 2010

      Рейтинг:

      В сучасному світі все частішим стає шлях приходу людини до християнської віри не внаслідок відповідного виховання, а внаслідок особистих духовних пошуків. Як наслідок секуляризації життя, така ситуація, зрештою, взагалі має стати домінуючою. Утім, на відміну від шляху передачі віри через традицію, що починалася ще з дитинства у родинному середовищі, такий шлях є не тільки тривалим і ризикованим, але – і це головне – дуже часто людина його взагалі не знаходить внаслідок того, що її свідомість вже є сформованою суспільством у зовсім іншому напрямі. Життя у сучасному „споживацькому суспільстві" із самого початку нав'язує людині не духовні, а зовсім інші цінності – кар'єри, споживання і гедонізму. Саме тому досить часто християнське виховання у родині згодом забувається і людина починає жити „як усі". Однак є також і досить багато випадків, коли людина, не маючи християнського виховання, приходить до віри шляхом власних пошуків.
    •  news image
    • Конференція «Віра і розум» відкрила простір молодим 14 Грудня 2010

      Рейтинг:

      11-12 грудня 2010 р. Б. в Міжнародному виставковому центрі у Києві відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція студентів та молодих науковців на тему: «Віра і Розум». Конференція організована Комісією у справах молоді Української Греко-Католицької Церкви разом з Українською асоціацією викладачів-католиків та Львівським національним університетом ім. Івана Франка. Благословив цей захід і безпосередньо взяв участь у конференції Глава УГКЦ Блаженніший Любомир, а також Преосвященний Владика Йосиф (Мілян), єпископ-помічник Київської Архиєпархії УГКЦ та о. Віталій Марцинюк, Голова молодіжної комісії Київської Архиєпархії. Учасниками конференції стало близько 120 молодих осіб з Харкова, Острога, Луганська, Ужгорода, Івано-Франківська, Тернополя, Дніпропетровська, Донецька, Києва, Дрогобича, Чернівців, Черкас та Львова.
Сторінка:12345678