Боже, навчи мене бути добрим

15.04.201113:36 Ігор
Чорній
Сьогодні часто люди шукають чогось доброго, хочуть багато добра бачити в інших людях. Ми хочемо мати добрих керівників держави, добрих політиків, урядовців, вчителів, лікарів, міліцію, тощо. Хлопці шукають добрих дівчат, а дівчата шукають добрих хлопців :)... Чи тут все гаразд, чи є, все таки, якась проблема? Спробуймо разом поміркувати над цим.  


Всі ми знаємо притчу про багатого юнака:

Коли він вирушив у дорогу, прибіг один, упав перед ним навколішки й почав його питати: "Учителю благий, що мені робити, щоб успадкувати життя вічне?" 
 "Чого називаєш мене благим?" - сказав Ісус до нього. - "Ніхто не благий, окрім одного Бога [...] (Мр. 10, 17 – 18).

З цих слів випливає, що Ісус є благий (добрий) Бог, бо не вказує цими словами, насправді, на вищість Отця чи на свою нижчість, але підкреслює свою рівність з Богом, даючи зрозуміти тому юнакові, що Він є тим благим (добрим) Богом, якщо такими словами можна називати лише Бога. Якщо Бог є добрий, то все, що Він створив, також є добре, що нам підтверджує перший розділ книги Буття. Відповідно людина, як найвищий вінець Божого творіння по своїй суті також є доброю... Звичайно, всі ми знаємо, що людська природа «впала», тобто стала ураженою наслідками первородного гріха, але також і знаємо, що Христос прийшов, щоб відновити упалий колись образ людини.

Сьогодні маємо таку проблему, що люди часто не бачать добра в інших. Часто ми шукаємо тих людей, які є добрими, ми контактуємо з тими людьми, які є добрими. Постає питання: а як ми можемо судити, хто є добрий, а хто ні, якщо лише один Бог знає людські серця? Небезпека є в тому, що ми часто судимо людину по зовнішніх ознаках, по людських вчинках. Людське мислення є стереотипним. Якщо ми бачимо, що людина робить щось добре, то ми, зазвичай, кажемо: це добра людина, а коли бачимо, що хтось робить щось зле, то кажемо: це погана людина. Звичайно, що є людські вчинки, які варті критики чи навіть осуду, але хто дав нам право судити людину?!

Каже Ісус: «Не судіть, щоб вас не судили; бо яким судом судите, таким і вас будуть судити, і якою мірою міряєте, такою і вам відміряють» (Мт. 7, 1-2). Є одна велика небезпека: коли ми судимо інших, то саме через осуд ми стаємо не кращі, ніж ті, кого ми осуджуємо. Згадаймо Євангеліє, коли Ісус не осудив Марію Магдалину, митаря Закхея, а також інших, які приходили до Нього і каялися. А ми судимо... Людина перебирає ненароком на себе роль Бога, Який є Єдиним Суддею для всіх!

Коли молода людина шукає собі пару, то хоче знайти собі доброго хлопця чи дівчину. З одного боку це дуже правильно, а з іншого постає питання: а що я роблю, щоб та людина була кращою? Маленька дитина, яка навчилася трохи щось говорити, тішиться, кажучи: я маю руці, очка, вушка, носик, ротик, нозі, тощо... Ми, дорослі, часто за таке забуваємо... Адже Бог дав нам рот, щоб говорити добрі і приємні слова, дав нам руки, щоб ними помагати нашому ближньому, дав очі, щоб ми бачили потреби нашого ближнього, дав вуха, щоб ми вислуховували нашого ближнього, дав ноги, щоб ми спішили ближньому на допомогу...

prayer_hands_foldedМи часто вішаємо ярлики на людей за будь-які вчинки, а хто нам дав право вішати ярлики? Часто ми потім бідкаємося, що не можемо знайти добрих людей у нашій життєвій дорозі, що не можемо знайти собі доброї пари... А ми є добрими для інших, ми прагнемо добра іншим...? Яким судом судите, таким і вас будуть судити, і якою мірою міряєте, такою і вам відміряють... Якщо ми не знаходимо таких людей, то ми впадаємо у відчай, зневіру, а тим користає ворог людських душ... Найгірше те, що ми через це втрачаємо довіру не тільки до людей, але й до Бога... Бо ми можемо довіряти лише тим, кого приймаємо, а як ми можемо прийняти того, на кого ми повішали ярлик...???

В таких випадках нам залишається лише закликати до Бога словами:

Боже, навчи мене бути добрим.

Навчи мене бачити добро, перш за все в мені, а потім в тих, хто мене оточує...

Навчи мене, Господи Боже, бути знаряддям в Твоїх руках, бо я сам від себе не здатний зробити щось добре.

Дай мені силу і мудрість, щоб творити добро і бачити різницю між доброю людиною і поганими вчинками, які часто можуть бути наслідками негативних людських пережиттів...

________________________________

Коли ми бачимо добро в наших ближніх, то це є ознакою того, що ми самі йдемо дорогою добра. Коли приймаємо нашого ближнього таким, яким він є, то тим самим приймаємо Бога і дозволяємо Йому діяти...

Рейтинг: 4.5 Голосів: 51 Переглядів: 5393
Ваша оцінка: 3212

5

4

3

2

1

1 2 3 4 5

Коментарі (20)

+

Додати коментар



    • 2 Травня, 2011 18:41Ігор Чорній Відповісти
    • Ви і самі знаєте, що зла, як і було колись дуже багато.

      Насправді зла не існує...
      Так, як холод - це відсутність тепла,
      як темрява - це відсутність світла,
      так зло - це відсутність добра...
      Зло - це небуття, це те, що веде в небуття...
      Кожен християнин повинен жити з Богом і в Бозі. Кожен християнин повинен бачити добро всюди, де його тільки можна побачити, а особливо в людях.
      Людина, яка бачить Бога в своїй душі - вміє бачити Його в своєму ближньому.
      Саме це повинно бути причиною любови до ближнього і до ворогів...


    • 29 Квітня, 2011 22:48slavaukraina1 Відповісти
    • Ви і самі знаєте, що зла, як і було колись дуже багато. І на превеликий жаль з ним боротись дуже тяжко. У свята дивився фільм Ісус. Скільки зла і ненависті. Скільки чудес Господь сотворив, а віри не було.


    • 29 Квітня, 2011 19:33Ігор Чорній Відповісти
    • Та в житті ми маємо такі приклади, як голодомор, концтабори і багато іншого. Як тут бути. Як тут прощати.
      Христос Воскрес!


      Христос каже прощати ворогам...
      Але не мовчати на зло і запобігати йому, якщо це можна зробити...
      Сьогодні тих, хто створив голодомор, концтабори і т. п. вже немає в живих...
      Вони постали перед судом Божим... Звинувачувати зараз в цьому живих і ненавидіти їх за це: чи це по-християнськи...??? Звичайно, коли вони це заперечують, то ми не маємо на це погоджуватися і маємо боронити правду, але не шляхом ненависті, не шляхом зла, бо якщо ми використовуємо такі самі чи подібні засоби, як вони, то чим ми кращі від них...???


    • 29 Квітня, 2011 10:54slavaukraina1 Відповісти
    • Вибачте мені, та Ви мене мабуть не зрозуміли. І фанатизму не має ніякого.
      Більше терпіння.Чогось у Ваших словах(Справжній патріот не той, хто верещить, як ошпарений, що він патріот і кляне всіх наліво й направо, хто не згідний з його думкою чи поглядами) мало і терпіння і любові до ближнього.
      Мені все сподобалось, навіть поробив копії, щоб показати іншим, щоб хтось міг для себе, щось взяти. Та життя складне і не все так, як хотеться.
      Можна і треба прощати. Та можна простити в автобусі, коли тебе штовхнули, можна простити, коли тебе облаяли. Та багато чого можна простити. Та вжиттю, ми маємо такі приклади, як голодомор, концтабори і багато іншого. Як тут бути. Як тут прощати.
      Христос Воскрес!


    • 29 Квітня, 2011 05:40Ігор Чорній Відповісти
    • Краще і не сказати. Та на превеликий жаль, ми всі такі є. Хай Бог нас простить.
      Світ жорстокий, я не говорю про своїх сусідів, я не говорю про тих, хто заздрить, чи обмовляє. Це все гріх. Та неможна порівнювати з тим. Хто вбиває, хто обкрадає державу, (а саме нас і з Вами)і тим наживається.
      Написано дуже гарно і, якщо ми не злодії і не вбивці, то думаю по мірі можемо старатись дотримуватись цих слів.
      Христос Воскрес!


      Щось не зрозумів, до чого Ви клоните...? Бачу, що в цих словах криється багато фанатизму... Я писав про осуд і критику, а Ви мені про жорстокість, вбивства, про патріотизм загнули...
      Справжній патріот не той, хто верещить, як ошпарений, що він патріот і кляне всіх наліво й направо, хто не згідний з його думкою чи поглядами, а справжній патріот - це той, хто любить свою батьківщину, свій народ, своїх ворогів...


    • 27 Квітня, 2011 19:23slavaukraina1 Відповісти
    • Краще і не сказати. Та на превеликий жаль, ми всі такі є. Хай Бог нас простить.
      Світ жорстокий, я не говорю про своїх сусідів, я не говорю про тих, хто заздрить, чи обмовляє. Це все гріх. Та неможна порівнювати з тим. Хто вбиває, хто обкрадає державу, (а саме нас і з Вами)і тим наживається.
      Написано дуже гарно і, якщо ми не злодії і не вбивці, то думаю по мірі можемо старатись дотримуватись цих слів.
      Христос Воскрес!


    • 15 Квітня, 2011 20:44Оля Дідух Відповісти

    • А добрих речей потрібно людям говорити якнайбільше, бо сьогодні осуду і деструктивної критики так багато... :sad:

      Підтримую на всі 100% :-)


    • 15 Квітня, 2011 20:18Ігор Чорній Відповісти
    • Дякую за коментарі! Мені дуже приємно! :-)
      Справді, Господь Бог покликав кожну людину, щоб чинила добро, щоби, йдучи за покликом Господнім, старалася бути знаряддям в Божих руках.
      А добрих речей потрібно людям говорити якнайбільше, бо сьогодні осуду і деструктивної критики так багато... :sad:


    • 15 Квітня, 2011 17:11Анастасія Колосовська Відповісти
    • Чудова стаття!

      Більше добра давати ніж брати! І прагнути любови!


    • 15 Квітня, 2011 14:34Оля Дідух Відповісти
    • Дуже гарно). Знаєте, на мою думку потрібно не тільки бачити добро у інших, але і навчитися наголосити на добрих рисах тим людям, які думають про себе погано. Бо поганих людей нема, просто часто нема тих хто б сказав це їм..що вони хороші, добрі і що їх любить Господь...


    • 2 Травня, 2011 18:41Ігор Чорній Відповісти
    • Ви і самі знаєте, що зла, як і було колись дуже багато.

      Насправді зла не існує...
      Так, як холод - це відсутність тепла,
      як темрява - це відсутність світла,
      так зло - це відсутність добра...
      Зло - це небуття, це те, що веде в небуття...
      Кожен християнин повинен жити з Богом і в Бозі. Кожен християнин повинен бачити добро всюди, де його тільки можна побачити, а особливо в людях.
      Людина, яка бачить Бога в своїй душі - вміє бачити Його в своєму ближньому.
      Саме це повинно бути причиною любови до ближнього і до ворогів...


    • 29 Квітня, 2011 22:48slavaukraina1 Відповісти
    • Ви і самі знаєте, що зла, як і було колись дуже багато. І на превеликий жаль з ним боротись дуже тяжко. У свята дивився фільм Ісус. Скільки зла і ненависті. Скільки чудес Господь сотворив, а віри не було.


    • 29 Квітня, 2011 19:33Ігор Чорній Відповісти
    • Та в житті ми маємо такі приклади, як голодомор, концтабори і багато іншого. Як тут бути. Як тут прощати.
      Христос Воскрес!


      Христос каже прощати ворогам...
      Але не мовчати на зло і запобігати йому, якщо це можна зробити...
      Сьогодні тих, хто створив голодомор, концтабори і т. п. вже немає в живих...
      Вони постали перед судом Божим... Звинувачувати зараз в цьому живих і ненавидіти їх за це: чи це по-християнськи...??? Звичайно, коли вони це заперечують, то ми не маємо на це погоджуватися і маємо боронити правду, але не шляхом ненависті, не шляхом зла, бо якщо ми використовуємо такі самі чи подібні засоби, як вони, то чим ми кращі від них...???


    • 29 Квітня, 2011 10:54slavaukraina1 Відповісти
    • Вибачте мені, та Ви мене мабуть не зрозуміли. І фанатизму не має ніякого.
      Більше терпіння.Чогось у Ваших словах(Справжній патріот не той, хто верещить, як ошпарений, що він патріот і кляне всіх наліво й направо, хто не згідний з його думкою чи поглядами) мало і терпіння і любові до ближнього.
      Мені все сподобалось, навіть поробив копії, щоб показати іншим, щоб хтось міг для себе, щось взяти. Та життя складне і не все так, як хотеться.
      Можна і треба прощати. Та можна простити в автобусі, коли тебе штовхнули, можна простити, коли тебе облаяли. Та багато чого можна простити. Та вжиттю, ми маємо такі приклади, як голодомор, концтабори і багато іншого. Як тут бути. Як тут прощати.
      Христос Воскрес!


    • 29 Квітня, 2011 05:40Ігор Чорній Відповісти
    • Краще і не сказати. Та на превеликий жаль, ми всі такі є. Хай Бог нас простить.
      Світ жорстокий, я не говорю про своїх сусідів, я не говорю про тих, хто заздрить, чи обмовляє. Це все гріх. Та неможна порівнювати з тим. Хто вбиває, хто обкрадає державу, (а саме нас і з Вами)і тим наживається.
      Написано дуже гарно і, якщо ми не злодії і не вбивці, то думаю по мірі можемо старатись дотримуватись цих слів.
      Христос Воскрес!


      Щось не зрозумів, до чого Ви клоните...? Бачу, що в цих словах криється багато фанатизму... Я писав про осуд і критику, а Ви мені про жорстокість, вбивства, про патріотизм загнули...
      Справжній патріот не той, хто верещить, як ошпарений, що він патріот і кляне всіх наліво й направо, хто не згідний з його думкою чи поглядами, а справжній патріот - це той, хто любить свою батьківщину, свій народ, своїх ворогів...


    • 27 Квітня, 2011 19:23slavaukraina1 Відповісти
    • Краще і не сказати. Та на превеликий жаль, ми всі такі є. Хай Бог нас простить.
      Світ жорстокий, я не говорю про своїх сусідів, я не говорю про тих, хто заздрить, чи обмовляє. Це все гріх. Та неможна порівнювати з тим. Хто вбиває, хто обкрадає державу, (а саме нас і з Вами)і тим наживається.
      Написано дуже гарно і, якщо ми не злодії і не вбивці, то думаю по мірі можемо старатись дотримуватись цих слів.
      Христос Воскрес!


    • 15 Квітня, 2011 20:44Оля Дідух Відповісти

    • А добрих речей потрібно людям говорити якнайбільше, бо сьогодні осуду і деструктивної критики так багато... :sad:

      Підтримую на всі 100% :-)


    • 15 Квітня, 2011 20:18Ігор Чорній Відповісти
    • Дякую за коментарі! Мені дуже приємно! :-)
      Справді, Господь Бог покликав кожну людину, щоб чинила добро, щоби, йдучи за покликом Господнім, старалася бути знаряддям в Божих руках.
      А добрих речей потрібно людям говорити якнайбільше, бо сьогодні осуду і деструктивної критики так багато... :sad:


    • 15 Квітня, 2011 17:11Анастасія Колосовська Відповісти
    • Чудова стаття!

      Більше добра давати ніж брати! І прагнути любови!


    • 15 Квітня, 2011 14:34Оля Дідух Відповісти
    • Дуже гарно). Знаєте, на мою думку потрібно не тільки бачити добро у інших, але і навчитися наголосити на добрих рисах тим людям, які думають про себе погано. Бо поганих людей нема, просто часто нема тих хто б сказав це їм..що вони хороші, добрі і що їх любить Господь...